נעים מאוד, חני באחג',
מנהלת סטודיו בוטיק לבנית מותגים חזקים וריווחים -c studio
והיום אני מגישה לכם את המדריך שלי:
מוכנים?
בואו נתחיל.
רגע לפני, בקצרה:
אני מאמינה שהתוכן הוא המלך,
אבל מלך שיוצא לרחוב בבגדים פשוטים – אף אחד לא יזהה אותו.
בשיווק קוראים לזה "נוכחות דיגיטלית"
ואם הנוכחות שלכם לא מספיק גבוהה או אחידה,
ככל הנראה אנשים עוברים ליד הפרסומים שלכם ולא באמת שמים לב!
בעלי עסקים רבים מפספסים זאת – ובגדול!!!
אז מה? תשקיעו מאות שקלים בעיצוב של כל באנר או טיזר?
ממש לא.
בדיוק בשביל זה אני כאן 😊
לייצר לעצמכם נוכחות דיגיטלית אחידה, ברמה גבוהה,
כדי שאף אחד לא יפספס אתכם.
כלים פשוטים וקלים להבנה ולשימוש עצמי לשדרוג מיידי של תוצאות השיווק שלכם.
בואו נדבר על פונטים.
אני יודעת, יש לכם פונט – ללוגו.
אבל מה עם התוכן שאתם מעלים? שוב הפונט הרגיל שכולם משתמשים?, לא מיציתם?
פונט הוא חלק בלתי נפרד מהזהות הויזואלית של המותג שלכם
עסקים שמשקיעים בעסק בד"כ דואגים להשתמש בפונט איכותי ומקצועי כדי להשיג לידים הרבה יותר איכותיים.
חשוב לוודא שפונט מעביר את הערכים והמסר שאתם רוצים להעביר ללקוח האידיאלי שלכם ולהפוך אתכם לזכירים.
ככה תבחרו פונט שיעזור לכם לשדר את המסר שלכם:
סקירת סוגי פונטים ומה הם משדרים:
SERIF – מכיל קווים ופינות בקצה האותיות
ומשמש לתוכן פורמלי, קלאסי ואפילו מסורתי.
SANS SERIF- פונט פופולארי, עכשיו, נקי ופשוט.
SCRIPT – מדמה כתב יד ומשמש כדי ליצור מראה אלגנטי או מיוחד
DISPLAY – פונט עם עיצוב ייחודי שמשמש בעיקר לכותרות גדולות ופחות לטקסטים ארוכים
אם אתם יכולים לקבל את הפונט ששימש את המעצבת הגרפית ללוגו שלכם,
הוא ישתלב נהדר בתוכן שלכם, ברמת הכותרות, וייצר עוד רובד של אחידות.
האתגר כשאנחנו בונים לעצמנו עיצוב בקנווה או בכל אפליקציה אחרת הוא המבחר-
יש כל כך הרבה צבעים ושילובים שמוצעים לנו כבסיס, ואנחנו לא יודעים במה לבחור.
פלטת צבעים היא מרכיב חשוב בבניית נראות המותג.
היא עוזרת לנו לגבש זהות, להעביר תחושות ומסרים דרך הצבע
וכמובן – לגרום לקהל לזכור אותנו.
לכן קריטי לבחור פלטת צבעים אחת, נכונה, ולהשתמש בה באופן קבוע.
חשוב- לצבעים יש השפעות פסיכולוגיות והם מעבירים מסרים ותחושות אל תת המודע.
כחול למשל, משדר אמינות, ירוק משדר בריאות או סביבה, כתום משדר אנרגיה וחיוניות, לבן משדר טוהר ונקיות וכדומה
לכן ודאו שהצבעים שבחרתם אכן משדרים את המסרים והתחושות שחשוב לכם להעביר.
אם יש לכם לוגו, זה די פשוט.
בחרו את צבע הלוגו שלכם ואז בדקו אפשרויות לצבעים משלימים או מנוגדים.
למשל- לוגו סגול – הכחול יהיה מנוגד, ה____ יהיה משלים.
מתחילים בדגימת צבע הלוגו- כאן מתקינים תוסף לדפדפן שידגום את הלוגו
ויתן לכם את מספר הצבע המדוייק
לאחר התקנת התוסף תראו אייקון של דוגם צבע למעלה בדפדן , לחצו עליו ובחרו באופציה הראשונה בתפריט > מיד יפתח לכם אפשרות הדגימה > לחצו על המקום אותו תרצו לדגום
לאחר מכן לחצו שוב על האייקון למעלה ובחרו באופציה השלישית, ואז יפתח לכם חלונית ובה הצבע שדגמתם, העתיקו את מספר הצבע
ממשיכים בכניסה לקישור הזה, מדביקים את מספר צבע הלוגו לוחצים GENERATE
ומקבלים מגוון הצעות לפלטות צבעים שמשתלבות ומשלימות את צבעי המותג שלכם.
נכון מדליק?
ממליצה בחום לגשת למעצבת גרפית ולבנות לוגו מדוייק לכם.
ובינתיים, הכינו רשימה:
מי קהל היעד שלי?
אילו מסרים אני רוצה להעביר דרך המיתוג?
אילו צבעים יכולים להתאים כדי להעביר את המסרים ואת התחושות?
עכשיו אתם יכולים להיכנס לאחד מהלינקים האלו ולחפש השראות לפלטת צבעים
שתואמת את הרשימה שערכתם:
לפני שאנחנו עוברים לסעיף הבא, 2 דברים חשובים:
יאללה, לדרך
אם הגעתם לכאן – פלטת צבעים כבר יש לכם, נכון?
יופי. (אם לא זה הזמן לחזור לסעיף הקודם במדריך)
כי כדי לייצר זהות חזקה למותג שלכם ולהעלות את הרמה של הנראות שלכם בדיגיטל,
חשוב לייצר עיצוב אחיד לכל הפוסטים והתכנים ברשתות החברתיות.
ופלטת צבעים היא השלב הראשון בדרך לעשות את זה נכון.
אז איך מייצרים סדרה של רקעים ועיצובים תואמים זה לזה שיעזרו לכם להציג את התוכן
בצורה מקצועית ואחידה?
קודם כל נכנסים ונרשמים לאתר: https://www.canva.com/
נשנה את הכיתוב לטקסט שאנחנו רוצים
וכן 'נגרור' תמונות שהעלנו משלנו במקום התמונות הקיימות (אלא אם מתחשק לנו להשאיר:)
בלחיצה על כל אלמנט או כיתוב נוכל לשחק עם ההגדרות והאפשרויות בתפריט העליון שנפתח בהתאמה.
כולל שינוי גופן, צבע, גודל כיוון כתיבה ועוד.
שימו לב שבתמונה הבאה שיניתי את אחת מהתמונות בעיצוב המקורי לתמונה שבחרתי מה"אלמנטים" שבצד ימין.
שימו לב!
השתמשו ב-2 פונטים מקסימום! אחד לכותרת והשני לטקסט.
עדיף להשתמש בפונט אחד ולשחק עם העובי והגודל שלו כדי ליצור את ההבדלים.
למתקדמים:
כדי להפוך את הנראות שלכם לייחודית ומושכת יותר,
אתם מוזמנים לפתח לעצמכם שפה של אייקונים תואמי מותג.
אפשר לעשות את זה דרך כאן (לינק)
רגע לפני שמסיימים לעצב:
אל תשכחו להוסיף לוגו ופרטי התקשרות בתחתית כל רקע.
תצוגה מקדימה: ודאו שהתוכן נראה טוב ומותאם לפלטפורמה הרלוונטית לפני שאתם מעלים אותו אליה.
בהצלחה!
עניין הסטיקרים הפך מזמן ממשהו מגניב למקובל ואפילו מקצועי.
עסקים ששומרים על נראות גבוהה מקפידים לייצר סטיקרים לשימוש
כתגובות לפניות, שאלות או המלצות.
ותכל'ס, זה הרבה יותר קל ופשוט לשימוש מלכתוב תגובה בכל פעם מחדש 😊
לפני שאנחנו עוברים להדרכה עצמה, הנה שני דברים חשובים:
אז איך עושים את זה, תכלס?
שלב א': עיצוב אייקון בשפת המותג
שלב ב': יצירת שפה אחידה
שלב ג': שמירה והדפסה
מה זה בכלל טיזר?
משפט קצר ומעניין שמעלה חיוך או מעורר סקרנות,
שמשולב בויזואל מושך ואטרקטיבי.
המטרה – לגרום לעין לעצור על העיצוב ולמוח להתעכב על המשפט.
חשוב- בטיזרים אסור ליצור עומס ויש לשמור על טיפוגרפיה נכונה ונקיה
אז איך עושים את זה?
שימו לב, בטיזר, בניגוד לסטטוס רגיל,
ככל שהעיצוב יהיה מוקצן יותר, זה יעבוד יותר טוב
זה הזמן להתפרע:)
זהו, הגענו לסוף,
עכשיו כל מה שנשאר לכם הוא לקחת כל אחד מ5 הכלים האלו,
ופשוט לנסות ולראות איך הוא עובד בשבילכם.
המלצה שלי: שילוב של כל 5 הכלים יחד יצור לכם תוצאה מושלמת!!!
הכנתי בשבילכם אבחון מיוחד ללא עלות שיעזור לכם להבין את מצב הנוכחות שלכם בדיגיטל 😊