מה זה דף נחיתה?

בעידן הדיגיטלי, דף נחיתה הפך לחלק בלתי נפרד מהצלחת העסק. הוא נחשב לכלי חיוני באסטרטגיית שיווק ומכירות, ועם זאת אני פוגשת הרבה בעלי עסקים ששואלים את עצמם את השאלה הבסיסית – מה בעצם זה דף נחיתה ולמה הוא מיועד?

בעידן הדיגיטלי, דף נחיתה הפך לחלק בלתי נפרד מהצלחת העסק. הוא נחשב לכלי חיוני באסטרטגיית שיווק ומכירות, ועם זאת אני פוגשת הרבה בעלי עסקים ששואלים את עצמם את השאלה הבסיסית – מה בעצם זה דף נחיתה ולמה הוא מיועד?

נתחיל בהסבר ממש פשוט-
דף נחיתה הוא דף אינטרנטי אליו "נוחת" הגולש אחרי שהקליק על הפרסום שלנו, זה יכול להיות באנר שפרסמנו, מודעת ווטסאפ, פרסום בפייסבוק או באינסטגרם או כל אמצעי דיגיטלי אחר ובלחיצה עליו הגיעו לדף הנחיתה שלנו.

 

למה מיועד דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף שיש לו מטרה ברורה, והיא- להפוך את המבקר בדף ללקוח או להשפיע עליו לבצע פעולה מסוימת. הפעולה יכולה להיות הרשמה לניוזלטר, הורדת קובץ, רכישה, השארת פרטים או כל פעולה אחרת
דף נחיתה מטרתו למקד את תשומת הלב של הגולש למוצר או שירות אחד ספציפי ולהניע אותו לבצע את הפעולה הרצויה כאן ועכשיו.

לכן בדף נשים תוכן שיווקי, הנעה לפעולה ברורה וממוקדת  בהתאם לפעולה שנרצה שהגולש יבצע

 

החשיבות של דף נחיתה

דף נחיתה אפקטיבי מקצועי יכול לשנות את משחק המכירות והשיווק שלכם. הוא מייצר אמון ומקצועיות בעיני הגולש ומעניק לו את המידע על הפתרון המדויק לבעיה או לצורך שלו. דף נחיתה טוב יגרום לגולש להרגיש שהגיע למקום הנכון ולבצע את הפעולה הרצויה.

רוצים לדעת איך לגרום לדף נחיתה טוב?

יש מספר מרכיבים עיקריים שהופכים דף נחיתה ממשעמם לדף נחיתה שכולם רוצים לקרוא בסקרנות עד הסוף ולהשאיר פרטים

  1. מבנה ברור ומסר מדויק

מבנה הדף חייב להיות ברור ומסודר על פי סדר החשיבה של הלקוח, תשתדלו להיות כמה שיותר ספציפיים מה הבנ"א הולך להרוויח מזה שהוא יקשיב לכם, וימשיך לקרוא עד סוף הדף
לפני שאתם מתחילים להכין את התוכן ומבנה הדף תשאלו את עצמכם: האם אתם מבינים טוב את הכאבים של הלקוחות שלכם? האם הפתרון שאתם הולכים להציע עונה במדוייק על הכאב?
ככל שתכירו את הכאבים של הלקוח יותר טוב ככה תצליחו להעביר את המסר יותר טוב והקורא יהיה מרותק אליכם

וניתן דוגמא, למשל אם יש לכם חנות מתנות, אתם יכולים לדבר על: קרה לכם שהגיע חג ולא קנית מתנה לאשתך? החנויות עוד רגע נסגרות ואין לך מתנה?
בדוגמא הזו הבנ"א מבין שמדברים על הכאב שלו ואז מגיע הפתרון הספציפי והמדוייק לכאב והבעיה שלו
הנה במיוחד בשבילך מארזי מתנה מפנקים בלחיצת כפתור…

דבר נוסף שיעזור לנו ליצור מבנה נכון ולגרום לקורא להמשיך לקרוא  – שהוא יבין כבר בכניסה לדף לאיפה הוא הגיע ומה הוא יקבל + הנעה לפעולה – כפתור ברור ובו כתוב הפעולה שעליו לבצע (לדוגמא: להורדת המדריך לחץ כאן>>) 

טיפ:) אל תגזימו עם היצירתיות של משפט הפתיחה, המטרה הכי חשובה היא שהקורא יבין לאיפה הוא הגיע ומה יקבל, רוצים לדעת איך תדעו שהכותרת טובה?

תשאלו את עצמיכם-
האם חשבתי מה התועלת הכי  גדולה שהמוצר שלי מבטיח? האם הכותרת שבחרתי ממחישה את התועלת? האם הקורא יכול להבין מהכותרת על מה הולך לדבר הדף?

 

2. עיצוב מקצועי ואמין

אנשים אוהבים לרכוש ממי שיש להם אמון בו, ואמון במוצר שלו, אחד מהדברים החשובים שיעזרו לנו לתת אמון ותחושת מקצועיות לקורא הוא: עיצוב מקצועי ואמין

ונסביר יותר, קרה לכם שהעדפתם לקנות מוצר מסויים דווקא מחנות שנחשבת מותג? והחלטתם שעליה אפשר יותר לסמוך? (ואפילו אם מדובר באותו מוצר שקיים גם בחנות אחרת) או שיצא לכם להחליט לרכוש בחנות מסויימת בגלל העיצוב המושך שלה?

אנשים אוהבים להרגיש שווים ולקנות ממי שנותן להם תחושה שהוא מותג, ממי שנראה טוב ומשדר רצינות ולכן לעיצוב יש תפקיד חשוב מאוד בדף נחיתה, בעזרת העיצוב הקורא יחליט האם אתם נראים לו אמינים, האם אתם מקצועיים, האם אפשר לסמוך עליכם ולהשאיר פרטים או לרכוש את המוצר שלכם,

האם הטקסטים, שילובי הצבעים והתמונות עשו לו נעים וטוב והוא ממשיך לקרוא עד סוף הדף
אך במקרה שהדף לא היה נראה טוב והוא קבל תחושה של עסק כושל – הקורא פשוט יסגור את הדף וימשיך הלאה

 

וכמובן הנה דוגמא שתעזור לנו להבין את ההבדלים, איזה מבין הדפים היה גורם לכם להמשיך לקרוא את הדף?

 

3. תוכן מותאם ואישי

כדי שדף הנחיתה יביא לנו את התועלת המקסימלית, הוא צריך להיות פשוט ובהיר להבנה, זה מאוד מפתה לכתוב הרבה על המוצר והשירות אך כדאי שנזכור שהקורא לא יקרא את הכל, אלא יחפש את המסר המרכזי
וכדי להפיק את המירב ממה שהקורא יקרא רצוי מאוד להקפיד על מסר מרכזי וסגנון כתיבה שתגרום לו להרגיש שממש מדברים אליו ומדברים על הכאב הספציפי שהוא חווה ומרגיש, 

כדי שנצליח לגעת ברגש של הקורא ע"י התוכן כדאי שנשאל את עצמינו כמה שאלות לפני שנצא לדרך:

  • מה המטרה המרכזית של הדף? האם שהקורא יוריד את המדריך? האם שישאיר פרטים בטופס? האם שירכוש מוצר וישלם עם האשראי שלו?
  • מי הלקוח הרצוי שלנו (לקוח avatar)? ממש ננסה לאפיין מה הגיל הממוצע? מה האופי? מה הכאב המרכזי שלו?
  • כיצד המוצר או השירות שלנו יפתור לו את הבעיה ויגשים לו את החלום, 

לאורך כל הכתיבה נשים לב שהתוכן בדף הנחיתה מכוון לקהל היעד אותו אפיינו, שהתוכן כתוב בשפה נעימה ובגובה העיניים (אל תשתמשו בשפה גבוהה ומילים מקצועיות שקורא פשוט לא מבין)

חשוב להקפיד שכבר בתחילת הדף הקורא יבין לאיפה הוא הגיע ומה הוא יקבל
ולאחר מכן נתחיל לדבר בצורה מדוייקת על הכאב המרכזי של הקורא, על ההשלכות של הכאב
ולאחר שהתוכן של הכאב ברור ונוגע, נעבור לשלב של כתיבת הפתרון המושלם שיש לנו להציע לקורא, הפתרון שאי אפשר לסרב לו

 

4. הנעה לפעולה

ההנעה לפעולה זה בעצם הדבר שמעביר את הקורא ממצב של סקרנות וקריאה למצב של ביצוע פעולה, שזה מה שאנחנו תכלס רוצים להשיג מהדף

אבל איך נייצר הנעה לפעולה מוצלחת וטובה? שגם תיראה טוב וגם תגרום לקוראים ללחוץ עליה?

הנה כמה טיפים קטנים שיביאו לכם תוצאות גדולות

  1. תכתבו במילים פשוטות את הפעולה שעל הקורא לבצע, לדוגמא: הורד את המדריך, השאר פרטים, צור קשר, קנה עכשיו וכדומה – המטרה של הטקסט והכפתור להעביר את הקורא ממצב קריאה והתעניינות צעד נוסף קדימה (ואל תשתמשו בביטויים מקוריים אך לא ברורים כגון: אני רוצה לעוף, תנו לי זבנג וכדומה)
  2. צרו את הכפתור או הטופס בעיצוב בולט ומזמין, בכפתורים – מומלץ להשתמש בצבעים חמים המניעים לפעולה. או בצבעים בולטים, המטרה היא לתפוס תעין!
  3. הדגישו את המילים המניעות לפעולה
  4. מיקומי הנעה לפעולה – המיקום של הכפתור יכול להשפיע מאוד על הצלחת הדף, שימו לב למקום במקומות רלונטיים, לתת יותר מפעם אחת הזדמנות לבצע את הפעולה.

 

5.ההקפדה על הקשר בין העיצוב של דף הנחיתה לצבעי המותג, והשפה העיצובית בה אתם משתמשים לכל חלקי המותג

כדי לחבר את הקוראים לדף הנחיתה שלכם תקפידו שהעיצוב ילא יהיה רק "עיצוב יפה" 

אלא יהיה עיצוב יפה עם צבעי המותג, צורות / צבעים / תמונות שמזוהות עם המותג שלכם, כדי לגרום לקורא להרגיש אמינות וחלק מהמותג

בנוסף שימו לב שסגנון הכתיבה והמסר תואם את המסרים והערך של המותג, שחווית המשתמש בדף נעימה וממותגת, כל הפרטים הקטנים האלו יוצרים אצל הקורא תחושת אמינות ומקצועיות והבנה שיש לו על מי לסמוך.

 

6. רספונסיביות

ניסיתם פעם לפתוח אתר אינטרנט בטלפון וראיתם שהוא לא מתאים למסך? (מסתבר שכן…)
ובטח הוא גם היה נראה כמו פיל בתוך מכונית קטנה – זה פשוט לא עובד.
אז, בואו נדבר על משהו שנקרא "רספונסיביות" בדף נחיתה, ולמה זה כל כך חשוב.

מה זה רספונסיביות?

במילים פשוטות, רספונסיביות זה כשהאתר שלכם נראה טוב ועובד טוב בכל מכשיר, בין אם זה מחשב, טאבלט או סמארטפון. זה אומר שכל אחד יכול לגלוש בנוחות באתר שלכם, ללא קשר לגודל המסך שלו.

 

אם אתם מרגישים שאתם מפרסמים אבל אין תוצאות והכסף נשאר על הרצפה
ואתם יודעים שדף נחיתה יכול לייצר עבורכם הרבה יותר כסף

השאירו כאן פרטים לבדיקה ללא עלות >>

החשיבות שבמיתוג עסק

אם נעשה ניסוי קצר ובמהלך היום נסתכל על אנשים שאנחנו לא מכירים, וננסה לקטלג אותם ולנחש מה האופי והעבודה של כל אחד מהם, היינו מוצאים

קרא עוד »

הטבה מרגשת
לרגל השקת האתר

1,000 ₪ מתנה

ברכישת חבילת אתר תדמית / מכירות
לבדיקת התאמה וקבלת ההטבה השאירו פרטים

*תוקף ההטבה עד 8.9.23 בכפוף לתנאי המבצע