בחירת צבעי המיתוג לעסק

צבעים הם האופן הטבעי שבו בני אדם מבקשים להביע את עצמם. מאז ומתמיד השתמשו אנשים בצבעים כדי להביע רגשות, אמונות ותחושות. כל צבע, מעביר איתו מסרים ותחושות מסוימות, כאשר אנחנו מגיבים להם באופן שאיננו מודע לו בהכרח. מה שהוביל אנשי מחקר ופסיכולוגים לחקור את התחום  המאמר שיעשה לכם סדר ויעזור לכם בבחירת צבעים למיתוג והשיווק בעסק.

חשבתם פעם איזו תחושה נותן לכם כל צבע?

למה אתם בוחרים צבעים מסויימים לשימוש במותג או בפרסום שלכם?

 

צבע, זה לא רק האופן שבו אנו רואים את העולם – הוא גם האופן שבו העולם מרגיש אותנו.

אם אתם מרגישים שזה נשמע קצת מוזר, תחשבו על הפעם האחרונה שבחרתם לצבוע את חדר השינה בגוון כחול רגוע. או בבחירת מתנה בצבע אדום או ורוד כשרציתם לשדר אהבה ופרגון,  אין פלא שצבע הוא אחד הכלים העוצמתיים ביותר שיש לנו כבעלי עסקים המשווקים מוצרים ושירותים.

מחקרים מראים שמעל 80% מהקונים מצביעים על הצבע כאחד מהגורמים שלהם לקניה, כך שכשאתם שואלים את עצמכם איזה צבע לבחור למיתוג שלכם, אתם למעשה שואלים איך אתם רוצים שהעולם ירגיש כשהוא פוגש במותג שלכם.

ולכן הקדשתי לכם מאמר בנושא בחירת צבע למיתוג כדי שבזמן שתבואו לבחור צבע בפעם הבאה, הבחירה תהיה יעילה ונכונה

מוכנים שנתחיל?

צבעים הם האופן הטבעי שבו בני אדם מבקשים להביע את עצמם. מאז ומתמיד השתמשו אנשים בצבעים כדי להביע רגשות, אמונות ותחושות. כל צבע, מעביר איתו מסרים ותחושות מסוימות, כאשר אנחנו מגיבים להם באופן שאיננו מודע לו בהכרח. מה שהוביל אנשי מחקר ופסיכולוגים לחקור את התחום 

וכתוצאה מכך נולדה תורה שלמה של פסיכולוגית הצבעים שעוזרת לנו להבין ולבחור בצבע המתאים למותג.

 

מהי פסיכולוגית הצבעים?

פסיכולוגית הצבעים היא תחום מחקר החוקר את הקשר בין צבעים לבין תגובות ורגשות האדם. כאשר אנחנו מתמודדים עם צבעים, הם מעוררים בנו תגובות רגשיות, פיזיולוגיות וקוגניטיביות המשפיעות על התפיסה, המחשבה וההתנהגות שלנו. פסיכולוגית הצבעים היא כלי חשוב בידי מעצבים, אנשי שיווק ומותגים, המבינים כי באמצעות הצבעים ניתן להשפיע על התפיסה והתגובה של הצרכנים ולהעביר מסרים מסוימים ללא צורך במילים.

 

 צבעים ורגשות: מה התחושות והמסרים שכל צבע מעביר?

כל צבע בפלטה משפיע עלינו בצורה שונה. הנה דוגמא של כמה צבעים והמשמעות הרגשית שלהם:

אדום

אדום הוא מסמל אנרגיה חמימות, חיים, אהבה, תשוקה, אך גם כעס או אזהרה. במיתוג, הצבע האדום יכול לגרום לאנשים להרגיש תוססים ומלאי פעולה.

 

ירוק

הירוק הוא הצבע המקשר אותנו לטבע ולכל מה שהוא טבעי. הוא מסמל רענון, שקט ושלווה, ומקשר גם לבריאות ולצמיחה. כאשר מדובר במותגים הקשורים לתזונה או לבריאות, 

כחול

הכחול הוא הצבע של השקט, הרוגע והאמינות. הוא מזכיר לנו את הים והשמים, ובכך משדר רוגע ואמינות. מסיבה זו, הוא מצוי בעיקר בלוגואים של חברות בתחום הפיננסי או הטכנולוגי, שבהם האמינות היא עקרוני. דוגמה: לוגואים של "Facebook" ו"Intel" כאשר הכחול מסמל אמינות וטכנולוגיה.

 

צהוב

הצהוב הוא הצבע של האופטימיות והמצב רוח, האור והכיף. הוא משדר אנרגיה וחיוניות, אך כאשר הוא מתמצק, יכול לשדר גם הזהירות.
הצבע הצהוב עוזר לנו להכניס אופטימיות ביטחון ובהירות.

סגול

הסגול הוא הצבע של המיסטיקה החיבור והרוחניות. הוא משדר יוקרה, ואלגנטיות.
הסגול יכול לתת תחושה קסומה אך בשימוש בסיטואציות פחות מתאימות הוא עלול ליצור תחושת כבדות.

שחור

השחור הוא הצבע של האלגנטיות והחוזק. הוא משדר איכות, יוקרה, אך גם רצינות. דוגמה: לוגואים של בתי האופנה "Chanel" ו"Louis Vuitton", המשדרים יוקרה ואלגנטיות.

לבן

הלבן מסמל ניקיון, פשטות והתחלה חדשה. הוא משמש למותגים המעוניינים לשדר פשטות ונקיון, ללא עומס. דוגמה: הלוגו של "Apple", שמשדר פשטות, נקיון וחדשנות.

חום

החום הוא הצבע של האדמה, החום הכפריות והנוחות. הוא משדר אמינות ואת הקשר לטבע ולמסורת.

 

כתום

כתום הוא הגיוון והאנרגיה, מעודד שאפתנות ופעילות, הוא מזוהה עם יצירתיות, התלהבות, שמחה הנאה וחום.

ורוד

ורוד הוא הצבע של הרומנטיקה, העדינות והפמיניסטיות. הוא משדר רומנטיקה, רכות, אבל גם עצמה בצורה עדינה. דוגמה: הלוגו של "Barbie", שמסמל את הפמיניסטיות העוצמתית.

 

איך בוחרים צבע למיתוג?

הבחירה בצבעים למיתוג איננה רק עניין של אישיות או טעם. היא צריכה להתבצע באופן מודע ועם הרבה חשיבה, כדי שהצבעים ישדרו את המסר הנכון של המותג. בזמן ההחלטה, חשוב לבחון את התרבות המקומית, את הכלכלה, התודעה הרווחת והעדפות הצרכנים ולא פחות חשוב הוא להתייחס לאסטרטגית המיתוג, למסר המרכזי שהמותג מעוניין להעביר ולהעביר זאת ע"י הצבעים את התחושות והרגשות שנרצה שהקהל היעד של המותג ירגיש ויתחבר אליהם.

 

איך צבעי המותג יעזרו לי למכור יותר?

צבע הוא אחת הדרכים המרכזיות בהן אנחנו, בתור בני אדם, מזהים ומתקשרים עם העולם שסביבנו. בחירה נבונה בצבעים למיתוג שלך יכולה להיות המפתח להגברת המכירות.

 הסיבה לכך היא שצבעים מעוררים רגשות, מעניקים תחושת ביטחון או אמינות,ומביאים לזיהוי מהיר של המותג. כשצבע מסוים מגביר את ההיכרות עם המותג, הוא מסייע ביצירת חוויה וזיכרון חזק בתודעת הצרכן, שבזמן אמת הקונה נוטה לבחור במותג המוכר על פני אחרים. בנוסף, כאשר הצבע הוא חלק אינטגרלי מהמיתוג ומגביר את ההבחנה והבולטות שלו בקרב המתחרים, הוא יכול להביא להגברת אחוזי הקליקים או הרכישות במקומות שבהם המותג מוצג.

 

לסיכום:

בחירת הצבע המתאים היא לא משימה פשוטה. זו בעצם הזמנה להכיר את הלקוח שלך, להבין את הצרכים והרגשות שלו. הצבע הנכון יכול להיות ההבדל בין מותג שמתקבל באהבה לבין מותג שאינו מתקבל כלל.
המפתח? להתמקד, להבין ולבחור בחוכמה.

מה זה דף נחיתה?

בעידן הדיגיטלי, דף נחיתה הפך לחלק בלתי נפרד מהצלחת העסק. הוא נחשב לכלי חיוני באסטרטגיית שיווק ומכירות, ועם זאת אני פוגשת הרבה בעלי עסקים ששואלים

קרא עוד »

החשיבות שבמיתוג עסק

אם נעשה ניסוי קצר ובמהלך היום נסתכל על אנשים שאנחנו לא מכירים, וננסה לקטלג אותם ולנחש מה האופי והעבודה של כל אחד מהם, היינו מוצאים

קרא עוד »

הטבה מרגשת
לרגל השקת האתר

1,000 ₪ מתנה

ברכישת חבילת אתר תדמית / מכירות
לבדיקת התאמה וקבלת ההטבה השאירו פרטים

*תוקף ההטבה עד 8.9.23 בכפוף לתנאי המבצע